با ز هم مدتی به انتظار نشستیم تا بازی جدیدی از سری رزیدنت به بازار بیاید . عنوانی که با شماره اول خود هیجان را به معنی واقعی به دنیای کنسول ها اورده بود. اما در دو شماره اخیر سبک بازی دستخوش تغییرات عجیب و غریبی گشته که با شماره های قبل تفاوت های محسوسی دارد. در این شکی نیست که تکرار یک ضعف به شمار میرود اما در شماره پنجم این بازی هم جای خالی کم نمی بینیم. البته نباید از جلوه های بصری زیبا گذشت ولی این کل بازی نیست.
?- رزیدنت یا جواهر فروشی ؟
هیجان امیخته با جمع اوری جواهر میشود به حدی که اگر دشمنی سر نگون شد و جواهری نداشت زمین را برای جواهر خواهیم کند. گاها دنبال بیلی کلنگی هم که شده میگردیم و داستان بازی را رها میکنیم .
اگر این قسمت خوب هم بود در شماره چهارم بخشی برای ترکیب جواهرات وجود داشت که اندکی معمایی بود و در این شماره خبری از ان هم نیست.
?- همکار یا بار بر دوش؟
هوش مصنوعی شوا ضعیف است و برای کمک به شما سکته های فراوانی میکند که ?? درصد کار شما فرمان به اوست.
? - نردبان یا اذاب الهی؟
در صحنه های گوناگون بازی شما به نردبان هایی برمیخورید که دقیقا باید جلوی ان بایستید تا از ان بالا بروید این امر مخصوصا زمانی خورنده اعصاب میشود که از دست یک غول بی شاخ و دم در حال فرارید و همکار عزیزتان هم گاها جلوی شما را میگیرد. گاها = بسیاری از مواقع
? - و نهایتا و با ابراز تاسف شدید دیوار یا کاغذ؟
با کمال تاسف مشکلی که در بازی عملیات انهدام به عنوان ایراد از ان نام بردیم اینجا در بازی با سابقه کپ کام هم دیدیم. جلوی دیوار بایستید در نزدیک ترین مکان طوری که دیوار به شما بچسبد و بعد رو به دیوار اسلحه را اماده شلیک کنید متاسفانه با فاجعه عبور دست کاراکترتان از دیوار روبرو میشوید به حدی که اگر کلت در دست داشته باشید تماما در دیوا ر نا پدید میشود.
مشکلات دیگری هم هست که البته فضاوت بقیه با شما دوست داران رزیدنت است .
نباید از حق گذشت که در این بازی ?? دموی زیبا وجود دارد. نو اوری در استفاده از تجهیزات و اسلحه ها فابل قبول است و مراحل جنبی و مخفی نیز تحسین بر انگیزند و کماکان تا حدودی حس هیجان تان را بر می انگیزند . البته ناگفته نماند فایل ها و توضیح شخصیت ها برای کسانی که حوصله مطالعه دارند قطعا جذاب خواهد بود.
به عنوان یک طرفدار امیدوارم چنین اتفاقاتی در سری بعدی از این بازی نبینم.
سید عبد الرضا بنی صدر