سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و یکى از یاران خود را فرمود : ] بیش در بند زن و فرزندت مباش که اگر دوستان خدایند ، خدا دوستانش را ضایع ننماید ، و اگر دشمنان خدایند ، ترا غم دشمنان خدا چرا باید ؟ [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----129003---
بازدید امروز: ----5-----
بازدید دیروز: ----1-----
وبلاگی برای تمام ایرانی ها

 

نویسنده: Management
دوشنبه 88/7/27 ساعت 11:46 عصر

پروژه جاه‌طلبانه جدید گوگل به شما امکان می‌دهد به برنامه‌ها و فایل‌هایی که در حال حاضر روی رایانه شخصی خودتان اجرا می‌کنید، روی هر رایانه دیگری نیز دسترسی داشته باشید.

پروژه جاه‌طلبانه جدید گوگل به شما امکان می‌دهد به برنامه‌ها و فایل‌هایی که در حال حاضر روی رایانه شخصی خودتان اجرا می‌کنید، روی هر رایانه دیگری نیز دسترسی داشته باشید.

گوگل در جدیدترین نسخه مرورگر اینترنتی خود، کروم، فناوری نیتیو کلاینت را گنجانده است که به آن، نیروی پردازشی جدیدی برای اجرای برنامه‌های کاربردی اینترنتی می‌دهد.

مشتری بومی یا نیتیو کلاینت که به اختصار NaCl خوانده می‌شود (مشابه فرمول شیمیایی نمک طعام!)،‌ یکی از پروژه‌های جاه‌طلبانه گوگل است که اگر با موفقیت به پایان برسد، می‌تواند فاصله بین برنامه‌های کاربردی اینترنتی و برنامه‌هایی را که از روی خود رایانه روی سیستم‌عامل رایانه اجرا می‌شوند، پر کند. با این کار موقعیت رقابتی برنامه‌های کاربردی اینترنتی،‌ مانند گوگل‌داکز در مقایسه با مایکروسافت آفیس ارتقا می‌یابد و بالتبع، پروژه سیستم‌عامل کروم گوگل نیز در مقایسه با ویندوز رشد بسیاری خواهد داشت.

اغلب مرورگرهای وب، برنامه‌های نوشته شده در جاوااسکریپت یا احتمالا فلش را اجرا می‌کنند که هر دوی آن‌ها بر یک اساس برنامه‌ای اجرا می‌شوند که آن‌ها را به نسبت نرم‌افزار اصلی کندتر می‌سازد. اما نیتیو کلاینت به برنامه‌نویس اجازه می‌دهد برنامه‌ای بنویسد که مستقیما از مدل‌های تراشه x?? مانند اتلون شرکت ای.دی.ام و یا کر شرکت اینتل استفاده کند. در خود برنامه نیتیو کلاینت، ابزارهای برنامه‌نویسی امن و یک مکانیسم غربال‌گری وجود دارد که برای تامین امنیت فرایند دانلود برنامه‌های اجرایی از اینترنت طراحی شده که همیشه یک فرایند پرخطر بوده است.

به گفته جاناتان کنرات،‌ از مدیران مهندسی برنامه گوگل که در وبلاگی در این باره نوشته، نسخه کروم که روز جمعه گذشته بیرون آمد، برنامه نیتیو کلاینت را برای اولین بار به عنوان یک قابلیت افزوده در ویندوز معرفی کرد. پیش از این، این برنامه تنها به صورت یک پلاگین مرورگر قابل دستیابی بود.

همچنین گوگل انواع متنوعی از تست‌های پایه و مثال‌هایی با جزییاتی بیشتر از آن‌چه نیتیو کلاینت می‌تواند انجام دهد، ارائه کرده است؛ با این حال به کارگیری آ‌نها به قدری پیکربندی فنی نیاز دارد. از بین آن‌ها می‌توان به گلوله‌های ردگیر نور چرخان،‌ بازی زندگی و بازی کوئک به عنوان اولین بازی رایانه‌ای که فرد شلیک می‌کند اشاره کرد.

نیتیو کلاینت نشان می‌دهد که چه طور گوگل از کروم به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود در برنامه‌نویسی وب استفاده می‌کند. در حالی که برخی رقبا مانند مایکروسافت، تجارت نرم‌افزاری کلانی با محوریت برنامه‌های اجرایی روی رایانه دارند، گوگل می‌خواهد نرم‌افزاری داشته باشد که روی سرورهای مرکزی بر روی اینترنت اجرا شوند.

این رویکرد امتیازات انبوهی به همراه دارد: امکان همکاری و به اشتراک گذاشتن فایل‌ها به صورت ساده‌تر یا تماشا و ویرایش فایل‌ها با استفاده از هر رایانه یا گوشی هوشمند. گوگل روی وب متولد شده و در این زمینه نسبت به رقبای خود امتیاز ویژه‌ای دارد. اما به عنوان یک پایه برنامه‌های کاربردی، در مقایسه با برنامه‌های روی خود رایانه از بسیاری جهات کندتر و ابتدایی‌تر است.

نیتیو کلاینت تنها تلاش گوگل برای تغییر موقعیت نیست. گوگل، پلاگین دیگری به نام O?D دارد که آن هم روی کروم قرار گرفته و برای این طراحی شده که به برنامه‌ها امکان استفاده از گرافیک سه‌بعدی تقویت‌شده با سخت‌افزار را بدهد. این برنامه در مقایسه با تلاش مشابه موزیلا و فایرفاکس تحت عنوان وب‌جی‌ال، در سطح بالاتری از برنامه‌نویسی کار می‌کند.

گوگل برای اولین بار نیتیو کلاینت را در سال ????/ ???? منتشر نمود. در ماه ژوئن ????/ خرداد ماه گذشته، گوگل با اطمینان اعلام کرد که نیتیو کلاینت مطالعات را پشت سر گذاشته و وارد مرحله تولید شده است.

با وجود این که نیتیو کلاینت روی نسخه جدید کروم ارایه شده، اما در حال حاضر تنها در نسخه پیش‌دید کروم و تنها برای ویندوز عرضه شده است. به علاوه به طور پیش‌فرض غیرفعال است و باید برای فعال کردن آن در اجرای کروم دستور internal-NaCl را تغییر داد.

نسخه جدید کروم ویژگی‌های جدید دیگری هم دارد،‌ خصوصا می‌توان به شماری از بهروز شدن برنامه‌های جانبی اشاره کرد که به کاربر اجازه می‌دهد مطابق میل خود، مرورگرش را تغییر بدهد. به عنوان مثال،‌ برنامه‌های جانبی در حال حاضر به عنوان گزینه‌ای در لیست ابزار برای تنظیم مرورگر به چشم می‌خورند. اما با در نظر گرفتن دیدگاه کاربران،‌ واسط فعالیت‌های مرورگر الان این امکان را می‌دهد که این برنامه‌های جانبی به صورت یک کلید در جعبه ابزار اصلی کروم دیده شوند.

بهنوش خرم‌روز


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • Scientists hope work with poison gas can be a lifesaver
    رمز عبور کاربران پست الکترونیک گوگل سرقت شد
    گوگل با طعم نمک
    تولید دیسک نوری جدید با ظرفیت ??? گیگابایت
    تأثیر بازیهای کامپیوتری خشن بر مغز
    هارد دیسک ضد ضربه و ضد آب
    نقدی بر بازی Resident evil ?
    دوخت لباسهایی متناسب با «خیاط نرمافزاری»
    سیستم عامل جدید اپل سریع تر از ویندوز 7
    معرفی راهکارهای امنیتی و سازمانی دیلینک
    دبیر شورای عالی اطلاعرسانی به قوه قضاییه منتقل شد
    استقبال کاربران ویندوز 7 از جدیدترین محصول امنیتی مایکروسافت
    ایتنا - اسپو، فنلاند- نوکیا امروز تغییرات ایجاد شده در نقشهای بر
    موزیلا افزونه مایکروسافت را از کار انداخت
    حمام با دوش اختاپوسی
    [همه عناوین(69)][عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  •  Atom 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • فهرست موضوعی یادداشت ها

  • مطالب بایگانی شده

  • لینک دوستان من

  • لوگوی دوستان من

  • اشتراک در وبلاگ

  • وضعیت من در یاهو

  •